Behöver du någon hjälp?

Innan du kontaktar oss kan det vara värt att kika igenom våra frågor och svar. Många gånger finns det enkla lösningar på de problem som kan dyka upp med TV, bredband och telefoni.

Frågor och svar

När får jag tillgång till mina beställda kanaler?

Samma dag eller dagen efter om beställningen sker en vardag.
Aktiverang av abbonemnag sker endast vardagar mellan 9-16. 

Hur betalar jag mina TV-kanaler?

Ni får, via e-post, post eller autogiro en månatlig faktura på det som ni beställt.

Tänk på om ni väljer autogiro så tar detta några veckor innan autogirot aktiveras och ni får godkännadet får er bank. Er fakura kommer att komma via post eller e-post innan autogirot är klar.

Hur fungerar 6 Favoriter?, kan jag beställa mer än sex TV-kanaler?

Välj först dina 6 favoritkanaler som du vill ha ur Big Package. Önskar du en sjunde, eller kanske en åttonde TV-kanal går det naturligtvis bra. Utöver de 6 favoriterna betalar du i så fall 20 kronor för den sjunde TV-kanalen, 20 kronor för den åttonde TV-kanalen o.s.v. Du kan naturligtvis komplettera med fler paket.

Vad kostar det mig att ha fler än en box?

Det kostar 19 kr extra i månaden om du har en extra box. Man får samma utbud på box 1 och 2

( +19,00 kr / mån )

( +38,00 kr / mån )

( +57,00 kr / mån )

Tänk på att IP Sweden varken säljer eller förmedlar TV-boxar.

Vilken box måste jag ha för att kunna se IP Swedens TV-utbud?

De av nätägaren rekommenderade boxar och de boxar som säljs av våra återförsäljare. 

Tänk på att IP Sweden varken säljer eller förmedlar TV-boxar.

Det står ingen signal på min TV

Det betyder att du troligtvis bara är inne på fel ingångskälla på tv’n. Med din tv’s fjärrkontroll så väljer ju kanalen som boxen ligger på. Du måste hitta rätt HDMI, beroende på vilket HDMI uttag där bak på tv:n du har valt att koppla in HDMI kabeln som gör att du får bild. Detta är alltså en inställning på din tv som du ändrar med hjälp av din fjärrkontroll. På din fjärrkontroll skall det finnas en knapp som heter antingen source, input eller en knapp med en fyrkant och en pil i, det är denna du trycker på.

 Det kan även vara så att boxen är avstängd. Vilken färg lyser lampan? Grön? Röd? Röd så är den av stängd.

Om jag inte har optimalt ljud och bild eller kan se alls, vad gör jag då?

Börja alltid med att starta om boxen. Dra ur boxens strömsladd ur eluttaget och vänta några minuter. Stoppa sedan i sladden igen och låt boxen starta om. Kvarstår fel, skicka felanmälan under fliken Kundservice omgående.

Uppsägning

Uppsägning skall ske senast 1 månad före avtalets slutdatum.  Uppsägningstiden är nuvarande månad plus en månad. Uppsägning sker endast skriftligen. Via e-post eller vanligt brev

Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss