Behöver du någon hjälp?

Innan du kontaktar oss kan det vara värt att kika igenom våra frågor och svar. Många gånger finns det enkla lösningar på de problem som kan dyka upp med TV, bredband och telefoni.

Frågor och svar

Jag skulle vilja betala via autogiro. Hur går jag tillväga?

Klicka på länken för att få fram autogiroblanketten, fyll i och skicka in den till oss på adressen: 
IP Sweden
Storgatan 16
434 40 Kungsbacka

Vad gäller vid uppsägning?

Uppsägning skall ske senast 1 månad före avtalets slutdatum.  Uppsägningstiden är nuvarande månad plus en månad. Uppsägning sker endast skriftligen. Via e-post eller vanligt brev

Varför är min första faktura på ett högre belopp än jag förväntade mig?

Vi tillämpar förskottsbetalning. Därför hamnar oftast mer än en månad på den första fakturan. Första fakturan innehåller dessutom uppläggningsvagifterna samt abbonemangskostnad från den dag tjänsten eller tjänsterna började gälla.

Jag skulle vilja betala med e-faktura. Hur går jag tillväga?

Vi har i dagsläget ingen möjlighet att låta våra kunder betala med e-faktura utan erbjuder autogiro, pappersfaktura eller faktura via e-post.

Kan jag få min faktura skickad till en annan adress än den där tjänsterna finns?

Absolut går detta bra!

Våra allmänna villkor

Här kan du läsa och ladda ner våra allmänna villkor.

Allmänna villkor

Vad tillkommer utöver min månadsavgift?

Startavgift (engångsavgift) tillkommer med 495 kronor inkl moms.
I samtliga kanalpaket tas det ut en distributionsavgift som för närvarande är 42 kr/månad.
Önskar du inte få dina fakturor via e-post tillkommer en faktureringsavgift med 30 kronor/månad.

Mitt avtal, vad gäller?

Du förbinder dig att vara kund i minst 1 år. Uppsägning ska ske senast 1 månad före avtalets slutdatum. Säger du upp avtalet efter 1 år har du uppsägningstid innevarande månad samt nästkommande månad.

Jag skulle vilja betala via autogiro. Hur går jag tillväga?

Klicka på länken för att få fram autogiroblanketten, fyll i och skicka in den till oss. 

Varför är min första faktura på ett högre belopp än vad jag förväntade mig?

Vi tillämpar förskottsbetalning. Därför hamnar oftast mer än en månad på den första fakturan. Första fakturan innehåller dessutom uppläggningsavgifterna samt abonnemangskostnad från den dag tjänsten/tjänsterna började gälla.

Flytt

Ska du flytta?

Då behöver du göra en flyttanmällan till oss. Detta görs endast skriftligen. Via e-post eller brev. Maila till oss dina nuvarande kunduppgifter samt uppgifterna om vart du ska flytta. Glöm inte ange vilket datum flytten ska ske

Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss