Behöver du någon hjälp?
Innan du kontaktar oss kan det vara värt att kika igenom våra frågor och svar. Många gånger finns det enkla lösningar på de problem som kan dyka upp med TV, bredband och telefoni.
Frågor och svar
Mitt bredband fungerar inte
Hur felsöker jag mitt bredband?
- Starta om din dator och ditt mediabox/Bostadsswitch genom att dra ut strömkabeln och sätta in den igen. Vi rekommenderar även att du drar ur samtliga kablar och kopplar in dem igen. Fungerar det efter att du startat om din utrustning var det ett tillfälligt fel som ibland kan uppstå.
- Anslut datorn direkt till nätverksuttaget med en nätverkskabel. Koppla bort all övrig utrustning (t.ex. router). Fungerar det nu ligger felet i din övriga utrustning (t.ex. router). Kontakta dess tillverkare för felsökning.
- Avaktivera antivirusprogram och brandvägg. Fungerar det nu ligger felet i antivirusprogrammets/brandväggens inställningar. Kontakta tillverkaren för felsökning och ändring av inställningar.
- Kontrollera att din dator är inställd på att ta emot en IP-adress automatiskt. Om den inte är det, ändra till att ta emot en IP-adress automatiskt.
- Kontrollera att datorn inte har några virus genom att köra ett antivirusprogram.
- Prova med en annan dator eller kabel.
Uppsägning
Dålig hastighet
Vill du byta till IP Sweden?
Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss