Behöver du någon hjälp?

Innan du kontaktar oss kan det vara värt att kika igenom våra frågor och svar. Många gånger finns det enkla lösningar på de problem som kan dyka upp med TV, bredband och telefoni.

Frågor och svar

När får jag tillgång till mina beställda kanaler?

Samma dag eller dagen efter om beställningen sker en vardag.
Aktiverang av abbonemnag sker endast vardagar mellan 9-16. 

Hur fungerar 6 Favoriter? Kan jag beställa fler än sex kanaler?

Välj först dina sex favoritkanaler ur Big Package.

Önskar du en sjunde eller kanske en åttonde kanal?
Du kan lägga till så många kanaler du vill. Utöver dina sex favoriter betalar du endast 20 kr extra per kanal och månad. Det går så klart även utmärkt att komplettera med fler kanalpaket.

Vill du byta ut någon av dina favoritkanaler?
Du kan byta favoritkanaler vid ett tillfälle per månad.

Vilken box måste jag ha för att kunna se IP Swedens TV-utbud?

De av nätägaren rekommenderade boxar och de boxar som säljs av våra återförsäljare. 

Tänk på att IP Sweden varken säljer eller förmedlar TV-boxar.

Det står ingen signal på min TV

Det betyder att du troligtvis bara är inne på fel ingångskälla på tv’n. Med din tv’s fjärrkontroll så väljer ju kanalen som boxen ligger på. Du måste hitta rätt HDMI, beroende på vilket HDMI uttag där bak på tv:n du har valt att koppla in HDMI kabeln som gör att du får bild. Detta är alltså en inställning på din tv som du ändrar med hjälp av din fjärrkontroll. På din fjärrkontroll skall det finnas en knapp som heter antingen source, input eller en knapp med en fyrkant och en pil i, det är denna du trycker på.

 Det kan även vara så att boxen är avstängd. Vilken färg lyser lampan? Grön? Röd? Röd så är den av stängd.

Om jag inte har optimalt ljud och bild eller kan se alls, vad gör jag då?

Börja alltid med att starta om boxen. Dra ur boxens strömsladd ur eluttaget och vänta några minuter. Stoppa sedan i sladden igen och låt boxen starta om. Kvarstår fel, skicka felanmälan under fliken Kundservice omgående.

Uppsägning

Om inget annat anges gäller en månads uppsägningstid.

Barnspärr

För att ta bort barnspärren gör ni följande

  1. Gå till Meny > Inställningar
  2. Gå till Föräldrakontroll
  3. Markera På/Av och tryck OK
  4. Ange nuvarande kod (9999)
  5. Markera Av och tryck OK
  6. Färdigt! Tryck på TV för att återgå till tv-läget.
Vill du byta till IP Sweden?

Att byta till IP Sweden är mycket enkelt och vi gör alltid vårt yttersta för att våra kunder ska bli nöjda. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.

Så här gör du för att byta till IP Sweden

  1. Säg upp ditt nuvarande abonnemang hos din leverantör
  2. Lägg beställning hos oss på vår hemsida på de tjänster du önskar
  3. När din uppsägningstid löpt ut kopplas tjänsterna från IP Sweden in

Varmt välkommen som kund till oss på IP Sweden!

Hittar du inte svaret på din fråga? Kontakta oss